Ännu en morgon

Ligger i sängen. Söndag morgon. Lyssnar på ljudet av tv:n därnere. Far och dotter tittar på... Barnprogram? Nja, snarare nåt motorsportrelaterat skulle jag tippa på. Har bra span på garagetaket från där jag ligger, frost. Inte mig emot så länge det är i kombination med sol och härlig hög höstluft. Snart november, snart 4 månader gammal dotter, snart jul. Tiden flyger onekligen förbi, en sliten men ack så användbar klyscha.

Helgen då? Lugnt. Hemma. Nachos. Friska promenader. Fika. Pizza. Sådär hemskt gemytligt. Sånt man gärna skriver om på bloggen och visar upp på Facebook.

Facebook förresten. Jag är tillbaka i lite mer kontrollerad form, känner mig lite kluven. Det var skönt att ha det där breaket men nu var det dags igen. Dags att bli en i Facebook-gemenskapen igen. Vi får se hur länge jag stannar.

Nu då? På med klädtrasor, raggsockor på fötterna. Kaffe, macka, kanske baka en banankaka. Fortsätter att vara gemytlig även resten av helgen.

/ A

Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0