Bara regn hos mig

Har nyss varit ute och vaggat i regnet tillsammans med vovven. Inväntade uppehåll men det verkade förgäves så det var bara att svida om till Tretorn och regnställ och bita i det sura äpplet. Så, det var dagens gnäll.

Annars så gör jag mitt bästa för att göra ingenting idag. Samlar info inför förlossning, mental peppning! Bara tre veckor kvar nu, helt sjukt!

Midsommarhelgen förflöt lugnt. Hann klämma in 30-årsfest, midsommarfirande, träffa lite Norrlands-folk, Örebroare och Saxhyttingar. Avslutade midsommarhelgen med grillning i spöregn igår kväll, svensk sommar när den är som bäst.

Nu ska jag fortsätta grubbla över vad som kan tänkas passa i en bb-väska!

/ A


Kommentarer
Postat av: Anonym

Angående bb-väskan. Tänkte dela med mig av ett riktigt botten till tips som jag fick av min barnmorska(så du inte råkar göra detta misstag!)Packa INTE ner en snygg-jag-känner-mig-sexig trosa.. Blöjan tar lixom bort känslan! Döh? Undrar än idag hur hon resonerade..

2012-06-25 @ 17:58:15
Postat av: annelii

btw, det var jag som kommenterade här ovan! Kunde tro att jag ville vara anonym jue, men skäms inte för nå ;)

2012-06-25 @ 18:00:05
Postat av: Hazel

Haha, vilken skrattis! :-) Undrar om de lär ut det rådet på barnmorskeutbildningen??

2012-06-25 @ 18:21:54
URL: http://hazelhill.blogg.se/
Postat av: Emma Widman

Hej!



Vad roligt att du ska bli mamma, grattis! Jag fick en liten Ella i december. Här får du lite peppning från mig inför förlossningen. Det kommer att gå jättebra. Ella föddes 40 minuter efter att vi kom till BB utan bedövning/lustgas eller någgot och det funkade fint det med.

2012-06-28 @ 10:44:53
Postat av: Hazel

Hej Emma! Det var inte igår! GRATTIS till bebis! Trevligt att få höra postitiva förlossningsberättelser! Ofta får man höra de lite värre varianterna :-) Känner mig än så länge ganska så lugn, får ta det lite som det kommer känner jag, no panic.

2012-06-28 @ 10:55:54
URL: http://hazelhill.blogg.se/

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0