The 2009 årskrönika, del 2

JULI

Onsdag 1 juli spenderades till största delen uppe i Bovik, först upp och mocka, rida och så där, det vanliga helt enkelt. Sen hem en sväng för att sen åka tillbaka och måla "stora" stallet. Ett helt gäng var vi som kirrade det på ett kick, belöningen var räkor och en kall! Mums. Sen blev det helg och jag debuterade på rallycross-em uppe i Höljes, dock inte som förare. :) Folkfest från torsdag till söndag (hela veckan för vissa) och en massa tok, spännande final och lite bugg. Kändes rentav lite vemodigt att lämna "bubblan" på söndag kväll, då visste man ju att verkligheten tog vid. Fortsatte väl jobba lite, åka till stallet (och även gå på Stallet :)) och kika på Midnattsolsrallyt (spöregn och iskallt) som gick i hemmaskogarna i princip... 25 juli kom det en Hagforsing och en X-äring hit och vi åt gott och spanade in Diggiloo i Herrgårdsparken, spöregn, såklart! Jag kanske minns fel men regnade det inte en jäkla massa i juli?


Alla får plats i Höljes. :)


Gonzo på grönbete.


Diggiloo, spöregn, lera, plask plask!


Ute på blåbärssplockning, så mycket jobb så lite bär.


AUGUSTI

1 augusti minns jag alldeles bestämt att det var strålande solsken eftersom vi var på dop för lilla Wilma i Gustaf Adolf utanför Hagfors. Vi blev kvar där uppe och spelade minigolf, käkade gott grillat och höll igång in på småtimmarna. Resten av augusti bestod av jobb, jobb och åter jobb och det är ju kanon! Hann ju med en sväng till Stallet på Gästis också, i spöregn (som vanligt när man ska ut på galej alltså!). En kväll som slutade med övernattning i gäststugan på tomten eftersom husnycklarna självklart låg kvar i Grythyttan. Suck. 31 augusti drog skolan igång igen med Pedagogik C och uppsatsskrivning med mera och som vanligt så hade sommaren gått på tok för fort...


Svamp är kul att plocka, mindre kul att äta.


Delar av Grythytte-ligan var här och grillade, kidsen fann sin plats i hängmattan, helmysigt ju!


Försökte väl vara lite kulturell av mig också och besökte Formens Hus tillsammans med Lew och Low. Hann med Måltidens Hus (där Lew inte var det minsta imponerad över mitt och Lows botaniserande i köksträdgården, "ah! mynta! basilika! maskros!") och Grythytte Qvarn också samma dag...

SEPTEMBER


1 september var jag och Gonzo på veggo-kväll hos Frisörskan, stod som en liten hemmafru och lagade mat när kom hem efter en hård dag på jobbet. :) Dessutom besegrade jag min scenskräck och red lektion inför publik uppe i Bovik, hjälpte en vän att flytta till något nytt, spelade bingo med J & E, var ute och plaskade på Stassemarken och var ute på ridtur tillsammans med Fridolin och PG i september. 19 september gick den årliga kräftskivan i Höjda av stapeln med tipspromenad och dans och månaden avslutades med hotellvistelse i Karlstad med tillhörande förkaka och utgång efter. Just det, blev ju ett år äldre också, men det är inte så noga.

  
H:s rallyprojekt fortskrider sakta men säkert... 5/9 åkte motorn i.


De tre musketörerna, Lilleman, Stinta och Lucifer.


Tipspromenad från kräftskivan.

OKTOBER


I oktober började jag och min kollega skriva C-uppsats på riktigt, det blev början på en höst med sömnsvårigheter och en ständigt gnagande oro att man inte skulle klara av det. Som tur var fanns det ju lite roliga saker att sysselsätta sig med också. Bland annat så firades en 40-åring med kidnappning, folkrace och en avslutande fest, dock närvarade inte jag på den festen utan jag drog till Örebro och gick på Ladies Night med polarna från förr. Som vanligt så jobbade jag även en del och pysslade i stallet. Månaden avslutades med ett garagekalas i Grythyttan.


40-åring iväglurad på folkrace.


Rallyutflykt, Rikspokalen, tillsammans med Postis, Gonzo och H.


Fonzan fick en hundbädd, lyckades föreviga den ENDA gången han behagade ligga i den sen gav vi upp och donerade den till lille Pricken som verkade tycka bättre om den.


Korvgrillar-familjen på ännu en skogsutflykt...

NOVEMBER


Uppsatsskrivandet fortsatte och vi hann med att göra fem intervjuer bland annat och bearbeta materialet från dem. Fars dag firades i Höjda med tacopaj och Lill-Emma lurade med mig på Persbergs SK:s avslutningsfest. Dessutom hanns en föreläsning om halta hästar med och i slutet av november for vi på kryssning med ett gäng värmlänningar och en grythytting.



I november träffade vi även Dolly för första gången och blev valpsjuka som aldrig förr, dock har vi än så länge besinnat oss! :)


Björnligan! Eller Persbergs SK??


DECEMBER


December är ju inte alls länge sen och bestod mest av finslipning på uppsatsen för att få ett godkännande från handledaren att vi kunde gå upp med den, och det fick vi. Pust, äntligen kunde man börja sova på nätterna igen. Feze fyllde 30 också i december så honom firade vi ordentligt i Persbergs ordenshus. Julvakan var förlagd till Saxhyttan där vi drack kaffe och skvallrade så mycket vi orkade. :) Julafton (och hela "jullovet" i övrigt) spenderades på jobbet för att sen åka hem och fira med familjen i Höjda, lugnt och skönt och trevligt. Juldagsdansen hoppade vi över av en ren slump och vi stannade hemma i soffan och spanade in Hällefors och Grythyttan på 70-talet, det är väl ingen som missat att Höjda var med?? :) På annandagen blev det pulkaåkning i Grythyttan tillsammans med järngänget och det avslutades med en myskväll uppe hos oss. 27 slog jag och Fröken H våra påsar ihop och besökte Lullan i Filipstad och skrek oss hesa till Lips. Sen blev det nyårsafton som firades lugnt och sansat här hemma och helt plötsligt var det januari 2010. Time flies.


12/12 fick vi fint främmat och Gonzo fick träffa en ny polare, Dolly!


Julafton 2009, Hanna posar. :)


Halsbrytande pulkaåkning i Grythyttan på annandagen.

Jaha, det var 2009 det, ska bli spännande att se vad 2010 har att erbjuda. Förhoppningsvis sitter jag vid ungefär samma tid nästa år ( dvs i januari nån gång) och är färdig lärare med förhoppningsvis lite jobb på lut. Ganska stor förändring alltså! Men man ska väl inte ropa hej... dock kan jag väl inte sticka under stol med att jag börjat ta ut segern liiite i förskott... I morgon (11 januari) går jag och E, min uppsatskollega, upp med vår uppsats och förhoppningsvis är den inte alltför bedrövlig så att man kan börja med nästa kurs, Historia B. HALLELUJA!

Nä, nu ska jag fara och mocka lite hästskit!

Ha're!

// A

Pssst... Om nån inte vill vara med på bild, hojta till. Gäller även del 1 av krönikan...

 


Kommentarer
Postat av: annelii

Hoppas opponeringen gick fint!! Kram på´re!

2010-01-10 @ 13:42:21
Postat av: Pilli

åhhh, lilla Dolly - fast hon är inte sådär liten längre! Gott nytt år!

2010-01-10 @ 16:42:01
Postat av: Lina

Ja jag är ledsen men någon botanisk trädgård klarar jag mig bra utan. ;) Men det var en trevlig utflykt.



Grattis till opponeringen och avklarad uppsats!



Kramar från "Estocholmo". :)

2010-01-12 @ 16:57:16
URL: http://www.mywestside.blogspot.com

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0