En kärleksförklaring



Ung, undrande, grubblande, tänkande, orolig, rolig, osäker, säker, drömmande.

Oasis är en av de  grupper som präglat mig och min uppväxt tillsammans med The Cranberries och Roxette. Spela något av någon av dessa och jag minns alla dom saker som står listade ovan. Ja, det finns väl fler som påverkat, musik har ju förmågan att kasta oss tillbaka till det som varit. En låt eller ett intro och man är där igen, just då. Satt och funderade idag på vad mitt och H:s ultimata soundtrack skulle vara och jag tror jag kommit en bit på väg. En början i alla fall.

So far;

1. Hang Up - Madonna. Hetast just då på torget i Hyttan.



2. Lift me - Madrugada feat. Ane Brun. Jag tror jag brister ut i gråt... Du o jag. Our song.



3. Laugh and a half - D.A.D. Har hårdpluggat texten till denna på väg till stallet i min risiga Golf III, lite smått ståpäls varje gång.



3. Kryptonite - 3 doors down. Skönaste introt.



4. Vad som helst med AC/DC. Konsert i Gbg och Sthlm.




5. Skattlösa bergen - Lasse Stefanz. Inget jag gärna vill erkänna men... den här låten definierar dig o mig på nå vis. Den där j*vla LSZ är ständigt närvarande. Blå folkabuss, dansband och rallycross-EM i Höljes ger mig rysningar av det bättre slaget!



6. We - Volbeat. Sommaren 2009. Volbeat, Volbeat, Volbeat.



7. No particular place to go - Björn Skifs. Världens bästa rokkenråll-sång! På repeat våren 09.



Som sagt, en början iaf. Kom gärna med fler förslag H.

Jag älskar dig!

// A


Kommentarer
Postat av: H

Ha ha..Du har ju glömmt Neger Joe,Br Dobbermann,Dumdum boys.. Ha dä...



loveyaa...........

2010-08-17 @ 22:16:53
Postat av: Miss Hazel

Puss på dig! :)

2010-08-18 @ 09:17:36

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0