Summering

Som bekant så gjorde jag ju en liten tripp till Dalarna, närmare bestämt Falun, nu i helgen. Falun, där jag även bott ett år och pluggat till... ja, nåt flummigt, kulturvetare typ. Avbröt dock mina studier och drog utomlands sen men det är en annan historia! Min kära Fröken H bor ju i Falun så jag och en annan gammal Falu-bo, Annkan, for dit och gick på Falukalaset. Fast våra aktiviteter på självaste Falukalaset sträckte sig till en Langos på torget och förfrusna fingrar. Kvällens övningar förlades till Harrys istället! Där träffade vi på självaste Aksel Lund Svindal, alpin-killen. Eller? Nja, kanske inte! Största anledningen till Falu-resan var att det hade utlovats bingo under kvällen, och, minsann, Fröken H höll vad hon lovat och bingopennorna gick varma! Det hela gick ut på att genomföra uppdrag och kryssa för de uppdrag man utfört, t.ex. "Utmana okänd på 60 m eller liknande", "Lek fångarna på fortet" eller "Prata med rysk brytning i en timme". Var nog ingen som direkt fick ihop en hel rad, men men...

 
Fröken H ber en bön för...?                    Jag och min Fröken H!

Söndagen var mycket lugn med filmtittning (Bridget Jones dagbok 2 samt Dirty Dancing), hundpromenad med Angel (med det ryska alter egot Vladimir), Nike (på ryska; Perestrojka) och så Diesel (på ryska; Glasnost), chips med dipp och så kom husmodern i mig fram och köttfärssås tillagades. Hemgång vid 18 igår ca, anlände Hazelhill bortåt halv-nio snåret efter diverse handling på hemvägen samt upphämtning av mina pojkar som gått hemifrån för att möta mig... TV-tittning och sen snark snark.

 
På väg ut i skogen med kenneln.         Sängsällskap.

Den här veckan har jag en maffig "to do"-lista att beta av. Den innehåller allehanda husmoderliga sysslor som städning, fönsterputsning, rensning av garderob, ogräsrensning, strukturering av alla skolpapper m.m. som samlats på hög under terminen och så eventuellt lite elementmålning. Å så lite hästerier torsdag och fredag förstås... Än så länge har jag inte prickat av en enda punkt på listan.

 
Inte sängsällskap!

Ja, det var min helg det. Hur har ni (alla 17 som läser) haft det? :)

Tack för mig hej!

// A


Kommentarer
Postat av: Anneli (1 av 17) :D

Jovars, det har varit alla tiders! Ägnade min helg åt film, film och film. Toppen har det ialf att tagit det lilla lugna..forfarande lite hostig dock:/



Din helg var ju kalas ser man! Gottit. Hoppas du hinner beta av de mesta på listan..vet ju sj hur det kan gå ibland;) Kraaamen

2009-06-09 @ 09:37:51
Postat av: Lina

Flög du från Hazelhill Airport till Falun eller? ;) Skämt o sido, är det en Amstaff du hade som sängsällskap?

2009-06-09 @ 10:49:26
URL: http://www.jaysblue.blogspot.com

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0