Man ska väl inte ropa hej...

... men har redan tagit sommarlov mentalt sett. Tentan som börjar 12.45 borde jag klara, om inte så går det fler tåg. Ska bli fantastiskt skönt att vara ledig och inte ha skolan ständigt hängande över sig. För även om jag verkligen inte är den mest disciplinerade studenten som sitter prick 40 timmar i veckan så är det ett stressmoment i vardagen. Well, well. Kursen jag  har tenta på handlar om ekologiskt hållbar framtid och har iaf fått mig att börja tänka lite mer på vad man pysslar med här på jorden och vad vi lämnar till nästa generation. Till följd av detta så ska här en kompost inhandlas, sopsorteringen skall nå nya höjder och drömmen vore ju självhushållning men... Hm, ett litet växthus och ett potatisland borde man väl klara av? Skriver iaf upp dem på listan över framtida projekt. Är det miljöångest jag har månntro? Hellre det än annan ångest i alla fall!

Ikväll kommer det bjudas på följande i det Hasselhöjdska hemmet; hamburgare med mozzarella och basilika i mitten samt klyftpotatis. Detta för att fira terminsslut, veckoslut, oss, livet. Öh, jaja, recept finnes i alla fall här om nån är intresserad. Snålvattnet rinner redan!

I morgon bär det av till Herr Len i Falun för att fira nationaldag och gå på Falukalaset. Men ska jag vara ärlig så är största anledningen till att jag åker dit att Fröken H utlovat bingo, det var villkoret för en tripp till Dalarna, både för mig och Anna S. Vad för sorts bingo det kommer att handla om återstår att se, jag har mina aningar. Skulle bli mäkta imponerad om hon lyckats arrangera kobingo, då skulle man bli en lycklig flicka! :) Bildbevis kommer, kanske! :)


Bild från; www.bingo-paypal.co.uk

Nä, nu måste jag ta på mig ansiktet, rasta hunden och besöka WC innan jag beger mig in till Pennybridge och tentasalen!
Wish me luck! :)

Trevlig helg!

// A

Kommentarer
Postat av: Lina

Lite sent men hoppas det gick bra på tentan!

2009-06-05 @ 19:38:36
URL: http://www.jaysblue.blogspot.com

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0