Måndag morgon...

... och jag har inte lyft ett finger när det gäller skolan i helgen så idag blir det sträckläsning. Väntar även på en bok som ska vara utläst till på onsdag, hoppas den kommer med posten idag annars kan det bli en smula knivigt att hinna läsa. Ska bara in till Örebro och skolan en dag denna vecka vilket är ganska skönt. Det ställer dock lite högre krav på mig som student att verkligen plugga hemma, tyvärr är det ett område där disciplinen tryter ganska ofta. Tänkte försöka komma i gång med examinationsarbetet för delkursen vi läser nu också, så att det inte blir som det brukar, d.v.s. panikplugg.

Gårdagen var mycket lugn, kanske inte så underligt med tanke på kräftskivan dagen innan! :) Hade riktigt trevligt lördag kväll och jag hoppas att alla som närvarade hade minst lika roligt som mig! Började städa upp därute igår, lämnade tillbaka bord och stolar, plockade ihop pant... Hittade tre pajformar och en bricka jag inte känner igen, nån som saknar nåt sånt? Hör av er i såna fall!

Den här veckan borde man få reda på vart man hamnat på VFU (Verksamhetsförlagd Utbildning). Håller tummarna att jag hamnar i Hällefors, allt skulle bli så mycket smidigare då. Skrev ju förut att jag sökt praktik i England också och än är väldigt mycket osäkert kring det hela och nu har jag börjat vackla, åka eller inte åka? Tyvärr är det (som alltid) pengar som fattas, eller snarare, om jag åker iväg kommer jag med största sannolikhet vara bankrutt när jag kommer hem... Svårt. Jaja, har inte bestämt mig till 100 % än.

Nu kallar Ulrika Tornberg och hennes bok Språkdidaktik på min uppmärksamhet, ska bara surfa runt lite och uppdatera mig på nätet först...

// A

Kommentarer
Postat av: Lina

Klart du ska åka till England om chansen ges, Woman! :)

2008-09-15 @ 11:45:30
URL: http://jaysblue.blogspot.com
Postat av: Tess

Ah... se min kommentar på förra inlägget... =) Ang. pajform tänker jag då.

2008-09-15 @ 12:16:30
URL: http://tezzys.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vill bara talaom att det var den roligaste festen på länge.

2008-09-15 @ 17:20:08

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0