Hälsokällan i Bergslagen

När man bor granne med ett så trevligt och vackert ställe som Loka Brunn så är det väl synd och skam att man inte pallrar sig dit oftare. Idag fick jag ett ryck på förmiddagen och packade in mig och vovven i bilen och for ner till Loka för att skrutta runt i vårsolen. Öööh, jag menade ju självklart HÖSTsolen. Hm. Jaja, finns ju faktiskt motionsspår i Loka som är helt okej så man kanske till och med skulle kunna våga sig på några löpsteg där framöver. För det skulle behövas, har svullats kopiösa mängder med onyttigheter här i Hasselhöjden på senaste tiden. Igår t.ex. bakades det inte mindre än fyra sorters bakverk här i Höjda ( en födelsedag är i antågande...) och självklart måste man provsmaka allt. Det vore ju tråkigt om det inte smakade bra när man ändå ska bjuda på det bakta. Jaha, kanske tappade tråden lite här, tillbaka till Loka. Härligt var det i alla fall med en långpromenad och självklart fick stackars Gonzo agera fotomodell ett antal gånger under tiden. Därför tänkte jag nu plåga er med en massa bilder;


Guuud så vackert! :)


Spanar'n.


"Fattar inte varför vi måste stanna hela tiden och sitta still?!"


Lyssnar efter ekorrar?


Det doftar gott i Loka-skogarna.


Är det en bäver? Nej, bara Gonzo, mr Plaskus himself, kan sniffa sig till ett vattendrag på flera kilometers avstånd.


Gonzo poserar på den delen av motionsspåret som kallas "Kärleksstigen"... Men, jag vet inte riktigt om det var så speciellt romantiskt... Igenvuxet, ruttna och trasiga bänkar och en död and som låg och flöt i vattenbrynet med uppfläkt mage.


I mitten (se det inringade området) av detta fotografi skymtar man Bröderna Bäver Rallyteams klubblokal.


Societetsrestaurangen i Loka.

Nu ska jag försöka göra lite nytta.

Tack o hej leverpastej!

// A


Kommentarer
Postat av: Linda

Så sockersöt han är Gonzo grisen!!! Krama honom ifrån mig...Ha det gott och en goo födelsedag på Söndag!! Kram.

2008-09-26 @ 15:41:57
URL: http://gladgooding.blogg.se/
Postat av: Karin

På tal om Gonzo...Var det er Zero hade span på när ni knatade förbi utanför vid oss!? Rasmus var på baksidan med Z och poff så var han ute på vägen...Rasmus blev så jävla rädd när han såg att det var en hund, Z brukar ha lite artighetssvårigheter ibland...;) Men Rasmus sa att det var så konstigt, för Z bara stannade upp och kikade och kissade...Månne han känna igen Gonzo från Baståsentiden..!?=)

2008-10-01 @ 16:52:59
URL: http://perssonskans.blogg.se/

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0