I'm back!

Ja minsann, blogginläggen har inte duggat tätt och till det finns anledning, dels praktik hela dagarna under veckan dels att datorn är ockuperad här hemma på kvällarna av andra familjemedlemmar, d.v.s. H. :) Dessutom har jag ju börjat skutta runt i sporthallen i Kronhagsskolan ( på Friskis alltså...) några kvällar i veckan för att strama upp kroppskostymen. Mycket välbehövligt.

Praktiken går finemang, tycker jag själv i alla fall, börjar bli varm i kläderna nu och det känns som att man inte är helt ute och cyklar när det gäller yrkesval. Pihlskolan är dessutom en mycket trevlig praktikplats med trevliga människor. Kanske beror på att man själv suttit av tre år där och känner sig bekant med omgivningarna. Dessutom är ju en del av de lärare man hade själv kvar. Bara 8 veckor kvar nu, har en känsla av att de bara kommer att svischa förbi, det har ju dessa 2 första veckorna gjort...

Helgen blir, som vanligt, lugn. Ska försöka komma ifatt lite med sånt som får stå tillbaka under veckorna, hinner inte med så mycket som jag brukar göra. Är ju van att såsa omkring hemma i min egen takt och lägga upp dagen som jag vill. Nu har jag varit ständigt alert på heltid i 2 veckor och det känns på fredagarna, helt slut. Men, det är också skönt med rutin, blir kanske lite väl ostrukturerat annars.
Skulle egentligen in till Örebro på seminarium nu på onsdag men det har blivit flyttat vilket är ganska skönt eftersom en bok ska vara utläst tills dess och hittills har jag kommit ungefär 7 sidor i den och det är inte riktigt det tempo som behövs... Får engagera mig i den boken nu i helgen, titeln låter spännande i alla fall; Psychology for Language Teachers.
Nu ska jag strax bege mig ut på långpromenad med Filifjonkan, ska möta H som är i Hyttan och spelar s.k. gubbfotboll. Sen blir det käk;
- Marinerad kycklingfilé.
- Mojosås. ( Recept från senaste Family Living).
- Klyftpotatis.
Kyckling och klyftpotatis är en av standardrätterna här i Höjda. Brukar i vanliga fall serveras med tsatsiki men idag blir det mojo med paprika och vitlök bland annat...

Trevlig helg!

// A

Kommentarer
Postat av: Lina

You're back, you're back... yeaaaaay!! :)

2008-10-17 @ 22:17:08
URL: http://jaysblue.blogspot.com

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0