Dagen före måndag

Fick hem en mycket trött och sliten sambo från Finland i förmiddags. Stupade direkt i säng och där ligger han och snarkar än. Själv så har jag precis blivit en massa hundralappar fattigare eftersom jag beställt hem kurslitteratur från AdLibris, Skolan och de kulturella förändringarna samt Psychology for Language Teachers. Låter väl spännande? :) Lyxade även till det med lite pocket som kan avnjutas på lediga (?) stunder... Fyra stycken romaner av Lotta Thell blev det, såg henne på Efter Tio med Malou von Siwers häromdagen och det är hennes eget liv med missbruk som skildras i böckerna. En av hennes romaner, I skuggan av värmen ( om jag inte är helt ute och cyklar), ska bli film också. Men filmen heter Fem i tolv tror jag.
Konstigt det där, verkar väldigt ofta falla för självbiografiska böcker när jag är på jakt efter något nytt att läsa... Just nu t.ex. så läser jag Mig äger ingen av Åsa Linderborg, även den självbiografisk.

Klockan 17.30 vankas det Friskis & Svettis idag. Är riktigt pepp på att träna, och röra på mig överhuvudtaget, nu. Blev både yoga ( hemma i vardagsrummet tillsammans med Blossom Tainton :)) och en rejäl långpromenad igår och idag mer promenad och så, som sagt, Friskis. Bäst att passa på när man har lust... brukar ju vara svackor mellan varven när det gäller träning.

Nu ska jag svänga ihop en lasagne så att jag orkar stuffa runt på Friskis.

Tack för mig hej!

// A

Kommentarer
Postat av: Karin

Efter tio är lite av en drog nu när man är hemma och skriver examensarbetet...Står på i bakgrunden, eller när jag sover första tuppluren för dagen..;) Många bra författare och andra roliga gäster...=)

Tipsar om "Kirre" om du inte redan läst, även Karin Alvtegen och Karin Fossum. De sistnämnda är dock kriminalare...;)

2008-10-06 @ 23:15:07
URL: http://perssonskans.blogg.se/
Postat av: Karin

Skulle man kunna få Hazelhill-frugans mailadress månne? Har nåt för dig...;)

2008-10-09 @ 22:40:16
URL: http://perssonskans.blogg.se/

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0