Nä, hem kanske?

Nu vet jag allt om Pihlskolans alla program, har skuggat en grupp med åttor från Klockarhags idag på Pihlskolans öppet hus. Hoppas att de inte tyckte att man var alltför läskig som hängde dem i hasorna. Har även fått statuera exempel (inte första gången man får bli det) på att man kanske inte väljer rätt på gymnasiet (gick ju NV men blir eng/hi-lärare) och att karriären inte är slut för det. Att jag valde NV på gymnasiet hade inget att göra med en brinnande passion för kemi, fysik eller matte (passionen fanns väl inte alls) utan snarare att det verkade bra när man var osäker på vad man ville bli... Och det blev ju bra, NV och SP ger dig ju möjligheten att läsa vidare till massor av yrken. Egentligen ganska hårt att tvingas bestämma när man är 15-16 vad man vill bli. Men, det är ju, som sagt, aldrig för sent att ändra sig...

Nu har jag mycket allvarliga funderingar på att packa ihop mina papper och böcker som jag tar med varje dag jag åker hem i förhoppingen om att jag ska få lite gjort när jag kommer hem, men så blir det ju aldrig, och åka för att hämta stora svarta grisen hos svärfar och ta en liten skruttur i Hällförs.

Ha're!

// A

Kommentarer
Postat av: Karin

Älg...;)

2008-11-25 @ 21:43:20
URL: http://perssonskans.blogg.se/

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0