1 vecka, 6 dagar sedan...

... var det jag skrev ett inlägg här sist. Har varit ganska skönt med en bloggpaus ( som det så snajdigt heter). I ärlighetens namn har jag inte orkat anstränga min redan överansträngda hjärna med att skriva något här bara för skrivandets skull. Kanske gör jag mina 13 trogna läsare besvikna. Men, va fan, ibland är det väl bra att längta? :)

Vad är det då som gjort min ansträngda hjärna så ansträngd? Det enda svar jag kan ge är att jag fortfarande har praktik, hela tiden, jämt. Har hänt en massa under de 13 dagar som förflutit som jag kunnat skriva om, men, nä...

Några höjpunkter har i alla fall varit;
- en tripp till Falun. Tillbaka till brottsplatsen och bästa fröken H, en mycket trevlig och välbehövlig utsvävning.
- deltagande på arbetsmarknadsdag med 8:or och 9:or från Klockarhagsskolan i Folkets Hus i Hällefors. Jag deltog som representant för Pihlskolan och fick i och med detta även se två föreläsningar, en om "att ta sig för", entrepenörsskap och en med Anders Olsson, simmaren från Hagfors som helt otroligt nog aldrig gett upp och sett sig besegrad, trots allt han gått igenom. Något av det bästa jag hört någonsin, en otroligt ödmjuk man med glimten i ögat.

Konstaterade häromdagen att den här hösten rusat förbi, snart jul med allt vad det innebär. Är det för att man börjar bli gammal det känns så? Inbillar mig att allt gick mycket långsammare när man var yngre och gick i skolan, då kändes det som en eeeeevighet innan man skulle ta studenten.

Nästa helg bär det av till GBG med T och L för att skrota runt på Lisebergs julmarknad, bo på hotell och ha det gött och förhoppningsvis träffa Tirr och Fia. Skulle ha ringt i flera veckor nu till dem, börjar bli dags att ta tag i saken nu. December fortsätter med julbord på julbord och 25-årskalas och annat skoj samt mindre skoj saker som att jobba men vill man överleva så...

Sådärja.

Tack för mig, hej!

// A

Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0