Väderprognos inför midsommarhelgen

Tänkte göra ett försök att sia om vilket väder det blir lagom till midsommar. Som den guru jag är så har jag därför spått i kaffesump, rasslat lite med några gamla kycklingben, lyssnat på göken samt dansat en besvärjelsedans runt päronträdet här på tomten för att få en korrekt prognos inför det stundande midsommarfirandet. Jag kom fram till följande;

- Midsommarafton; Regn, regn och åter regn. Vore jag religiös så skulle jag kalla det för Syndafloden. Glöm allt vad grillning heter, köp en mosbricka på Statoil istället. Äta ute? Nä, skulle inte tro det, om du nu inte vill inmundiga utspädd nubbe... Dans runt midsommarstången? Vore förenat med livsfara med tanke på de väldiga lermassor som kommer att sättas i rörelse p.g.a. regnet. Vad gäller klädsel rekommenderar jag vadarbyxor och sydväst. Runt 10 grader varmt.
- Midsommardagen; Det ihärdiga regnandet håller i sig och vid det här laget har man fått ta fram båten för att kunna ta sig till ICA och inhandla förnödenheter om man nu inte har sån tur att man bunkrat upp med konserver och torrmjölk sedan innan. Fortfarande ca. 10 grader varmt (eller kallt kanske man ska kalla det).
- Söndag; Regnet börjar förvisso avta men temperaturen är densamma, trädgården ser ut som en leråker och en gammal partyhatt ligger och flyter runt i en vattenpöl.
- Måndag efter midsommar; Lagom tills alla börjar jobba igen blir det mellan 25-30 grader varmt och strålande solsken.



MVH // Hazelhill's alldeles egen väderguru; Dansar Med Vadarbyxor.

Bilder från: www.lekmer.se (paraply), www.smhi.se (regnmoln) , www.funkybaby.se (stövlar), www.idefixteko.se (sydväst) samt www.hiline.se (vadarbyxor).

Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0