Jag säger som Gert Fylking: ÄNTLIGEN!

Äntligen så är dagen jag tjatat om i flera veckor här, nu är det lov, lov, lov! Fick godkänt på PM:et vid examinationsseminariet idag, thank God. Hjärtat var dock i halsgropen efter att vi hört första kommentarerna om första PM:et, livet passerade revy och jag såg katastrof och elände framför mig. Vårt PM kändes plötsligt som nåt katten släpat in. Såg på min skrivpartner att hon också började kallsvettas en aning och vi utbytte en ängslig blick. Vårt PM var ju nästa på dagordningen, huva! Kommentarerna gick bra, både bra och dålig kritik men fortfarande svårt att sia om utgången... Klumpen i halsen löstes inte upp förrän vid fikarasten på förmiddagen då vi fick chans att prata med vår examinator. "Ja, det är ju inget VG men klart G" löd domen. Tack och bock, G räcker för oss! Sen var resten av dagen en dans på rosor, eller nåt :). Skönt att vara först ut och få domen direkt, allt blir så mycket mer avslappnat då.
Nu återstår bara att ställa undan kurslitteraturen och sortera bort alla onödiga papper man samlat på sig under terminens gång, kanske sätta in lite "bra att ha"-papper i pärmar också. Har ju köpt en otroligt vacker hålslag idag.

Det första som slog mig efter att vi klarat av dagen var att jag ska börja läsa vanliga, skönlitterära böcker igen. Orken för det finns inte under resten av året eftersom man ständigt har någon slags kurslitteratur hängande som ett ständigt orosmoln över allt annat. Ska bli skönt att slappa. Att jobba är ju inte riktigt som att plugga, när man jobbar gör man ju ett visst antal timmar sen går man hem, pluggandet finns där 24/7. Fast å andra sidan, det är ju självvalt, ska inte klaga. :)

Nä, nu ska jag laga lasagne, ta mig ett glas vin och ha det gött!!!

Wham bam thank you man!

// A


Kommentarer
Postat av: Lina

Grattis till lyckat PM. Visst är det helt otroligt skönt att terminen är över????!!! Fy F-n alltså! Ja å sommarlov är det (trots att jag ska plugga över sommaren). Njut av vinet ikväll, ett klockrent avslut på vårterminen 08...=)

2008-06-05 @ 20:33:51
URL: http://jaysblue.blogspot.com

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0