Kan det vara så...

... att man gått och blivit gammal. Tant rent utav. Har under senaste tiden, kanske senaste två åren, upptäckt en rad illavarslande signaler som tyder på detta. Tant, ensling, bondmora enligt vissa.

Jag har;

- införskaffat gummistövlar, är ju så skönt att vara torr om fossingarna. Gummistövlar innebär även att det är rättfärdigt att bli kallad bondmora av omgivningen.
- mat i frysen. Köper två ringar falukorv för 29.90 och tänker att det här kan vara bra att ha i frysen. Börjar till och med fundera på att investera i en till frysbox. Snart kanske jag rent utav börjar storhandla på riktigt, som en riktig vuxen, inte köpa saker i panik på macken.
- börjat dammtorka. Vem fan orkar det egentligen? Tydligen jag. Detta är dock ett relativt nytt fenomen, får se om det håller i sig.
- börjat uppskatta en lugn middag hemma framför svajig kväll på nåt utehak.
- en Golf kombi. Hur moget är inte det?
- utvecklat en fascination för att odla saker. Typ klematis. Fast vattna blommor, det kommer jag aldrig bli bra på.
- börjat spara en slant varje månad. En mycket liten slant, men ändock en slant.

Har säkert glömt en massa.

Ändå denna rastlöshet, en rastlöshet som konstigt nog gör att jag spenderar än mer tid i soffan utan att göra någonting. Eller jag kanske gör någonting?

Nä, dags att röra på fläsket.
Tack och hej leverpastej! ( Oj, vilken originell avslutning!)

// A

Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0