Helg

Helgen har gått och fortsätter att gå i umgängets tecken. Fika x 2 igår med vänner, lunch med bror och familj idag och till kvällen blir det pizza med vänner. Inte alls dumt! För tillfället har det avnjutits lite eftermiddagskaffe med trav i bakgrunden på TV. Violan hon gymmar som vanligt. Var in en blixtvisit till Karlskoga i morse för att hämta bromsbelägg till bilen (kul att shoppa!) och så en sväng in på Leklådan för att handla lite leksaker till Violan. Så nu har vi lite nya grejor att hänga i babygymmet och på bilbarnbarnstolen. Det verkar ha blivit succé! V kickar loss så det skakar i hela gymmet.
 
 
Viola går loss i gymmet. Här har Ior fått smaka på en rejäl karatespark.
 
Har provat en Baby Björnsele under veckan. Vilken kanongrej! Innan var jag helt övertygad om att en sån där hippie hippie shake-bärsjal is the shit men jag har blivit omvänd. Har testat sjal också men efter att ha testat vanlig sele står den sig ganska slätt. Tror inte jag har tålamod att lära mig den där bärsjalen när det funkar så bra med sele. Sjalen är inte alls lika smidig, ser framför mig att jag kommer stå och slita i den med en hysterisk unge intrasslad i 5 m tyg. Nä, bärsjal passar nog inte riktigt mitt hetsiga sinnelag. Kanske nån som sitter och hålller på en sele och vill bli av med? Gärna en senare årsmodell. Den jag testat heter Baby Björn Active och är med råge godkänd.
 
Just det, V fick 3-månaderssprutan igår. Snacka om att det skar i mammahjärtat när hon gav hals. Verkar dock inte blivit nämnvärt påverkad av det efteråt som tur var. Stora tjejen är hon nu, exakt 3 månader idag, 5265 g tung och 59 cm lång.
 
Nu blir det ännu en kopp kaffi!
Toodles!
 
/ A
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Stort grattis till Stora Damen! :D

2012-10-14 @ 08:41:40
Postat av: Viola

Tack faster Lina! :)

2012-10-14 @ 09:05:47

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0