Självutlämnande

L.E.W, kände mig träffad och tvungen att svara på de 50 (!!!!!) frågorna... :) Så var beredda, här kommer en massa smaskiga detaljer om miss Hazel.

1. Tre namn jag lyssnar till: Det räcker nog inte med tre eftersom många missuppfattar mitt namn och kallar mig för Anna, Anne, Ami, Ann o.s.v. och jag har (eftersom jag är trött på att ständigt påpeka att jag inte alls heter så) börjat lystra även till dessa i vissa fall. Men annars så är det dåligt med smeknamn, Maruschka och Gisan kanske?

2. Någonting jag tycker om med mig själv: Att jag är envis, fast det kanske är både på gott och ont! :)

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag är tidsoptimist, hopplös på att åka i tid när jag ska nånstans... o.s.v.

4. Något jag är rädd för: Att någon nära dör.

5. Tre saker jag vill ha varje dag: Mat, luft och kärlek.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Hmmm, sätta mask på metkrok, döda (undantaget flugor och myggor), äta "fresh spring rolls" kanske ( som för övrigt är bland det vidrigaste jag ätit i hela mitt liv).

7. Detta tycker jag om att göra: Läsa, måla, sy, laga mat, resa, skrota runt i skogen o.s.v. o.s.v....

8. Detta vill jag göra just nu:
Äta!

9. Bästa känslan: När man känner sig nyttig och har åstadkommit något man kämpat med eller liknande.

10. Värsta känslan: Ångest.

11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har: Med risk för att komma med ett ganska så mainstream svar... Men; humor, ett gott hjärta, självförtroende, drivkraft, ambitioner och drömmar. Å så en massa pengar på banken, höhö. Eller nåt. *blink*

12. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Oj, mer av allt! Resa, plugga, klämma fram några ungar kanske... Finns ju jättemycket!

13. Min käraste ägodel: Svårt, skulle ju vilja säga my dear H, men honom äger jag ju inte... Min bil kanske? Den är i alla fall nödvändig för att vardagen ska funka.

14. Något jag vill ha i present: En ny säng!

15. Detta har jag på mig just nu: Baggy jeans, kofta och en topp.

16. Favoritkläder: Långkallingar, raggsockor, nån gammal urtvättad T-shirt och som kronan på verket munkjacka i plus-size. Gärna i kombination med galet hår och inte en gnutta smink. Och när jag behagar gå ut, gummistövlar på fötterna.

17. Favoritdjur: Har nog inget, men både hund och katt har sina fördelar.

18. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Är nog lättare att säga vad som inte tilltalar mig och det är opera, en del klassisk musik och sån där nervförstörande improvisationsjazz eller vad det heter. Just det, dansband är väl ingen favorit heller efter att ha blivit hjärntvättad med det hela uppväxten och dessutom fortsätter att bli torterad än idag eftersom kära H har en förkärlek till Lasse Stefanz.

19. Favoritlåt just nu: Hm, svårt. Katy Perrys senaste har i alla fall fastnat i huvudet, vare sig jag vill eller inte.

20. Stjärntecken: Våg.

21. En bok jag älskar: Får nog säga allt av Marian Keyes, man blir ju alldeles varm och mysig av hennes böcker. Å det är väl inte fel!

22. En film jag älskar: The Commitments, nu var det dock ett tag sen jag såg den...

23. Tv-program jag gillar: Allt som har med inredning och matlagning att göra. Svenska serier funkar också... Desperate Housewives, Vänner (amerikanska sitcoms i största allmänhet faktiskt). Mästarnas mästare på SVT är just nu en otippad favorit.

24. Favoritdoft:
Nybakat bröd... Eller, äh, finns ju mycket som luktar gott.

25. Detta äter jag gärna: Italienskt, grekiskt, vegetariskt, potäter... MYCKET!

26. Dricker helst: Till vardags är det vanligt kranvatten, vid festligare tillfällen kanske det slinker ner lite rödvin eller en bira.

27. Hit vill jag gärna åka på semester: Med risk för att vara tråkig... Thailand. Vore inte helt fel nu när allt är så j*vla grått och tråkigt.

28. Färg på mina ögon: Gröna typ.

29. My height/Min längd: 1,66 möh.

30. Personer jag beundrar:
Vem som helst som är driven och har ambitioner och samtidigt lyckas vara ödmjuk.

31. Det här tänder mig: Självförtroende.

32. Det här gör mig avtänd: Dålig attityd, likgiltighet.

33. Favoritcitat: Har nog inget, "Trägen vinner" kanske? Eller "När man slagit yxan i båten gäller det att ro som fan!".

34. Udda förmåga/egenskap: Öh, inget jag kommer på så här på rak arm.

35. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Kobe-ko. Tänk att bli masserad, insmord med saké och matad med öl hela livet. Tråkigt att bli uppäten sen bara... Fast när man tänker efter lite så är det ju faktiskt ganska tragiskt och hemskt, så jag väljer katt istället. Äta och sova, det är fint som snus!

36. Vad lyssnar du på just nu? Lily Allen, Knock 'Em Out.

37. Vad har du gjort - ska du göra idag? Lunchat med en studiekamrat, suttit av tre timmars föreläsning på Uni, shoppat loss bland shampo-hyllorna på ÖB och åkt bil. Blir snart soffan och eventuellt lite pluggande.

38.Vilken musikstil tycker du mest illa om? Se fråga 18.

39. Vad har du för TV-kanaler? Det vanliga utbudet... Nåt Canal+-abonnemang.

40. Har du åkt moped någon gång? Ja, körde även in i räcket på Sundsbron med moped, sen var det färdigåkt.

41. Har du busringt någon gång? Kommer inte ihåg, säkert.

42. Har du fått felparkeringsböter? Ja! Arggh!

43. Är du bra på matlagning? Jag vill gärna tro att jag är ganska hyfsad, har väl blivit bättre med åren i alla fall.

44. Klarar du att tanka själv? Ja, vem skulle annars göra det?

45. Vad var det senaste du handlade? Schampo, duschcreme, tvättmedel, tandborstar och kuvert.

46. Kan man vara vän med sitt ex? Absolut!

47. Hade du mycket hår som liten bebis: Ingen aning.

48. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Standard, typ "Hej, hej, du har kommit till...". Min kära sambo tycker jag låter helflummig, och det kanske jag gör.

49. Var hittade du den här listan? Hos L.E.W.

50. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: Kör på L:s linje, alltså ALLA!!!

Sådärja.

Ha det!

// A


Kommentarer
Postat av: GoSSi

Du har glömt att Du avskyr att blåsa ballonger!

-Sen är du faktiskt inte lika mkt tidsoptimist numera, jag e ju den av oss som är sen jämt! :D



...Japp, lite otippat av mig va? Hur f_n hittar man andra bloggar? Vet typ bara din och Jessica S:s blogg :(



!HJÄÄÄLP MÄÄÄJ ;)





Luncha måndag va de va? PÖSS

2009-01-29 @ 10:32:42
URL: http://onabedofroses.blogg.se/
Postat av: Lina

Visst är det lite kul med dessa listor ändå, det tycker jag iaf. :) Kram kram

2009-01-29 @ 11:45:16
URL: http://www.jaysblue.blogspot.com
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig Torsdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-29 @ 11:46:27
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag efterapade såkalrt. =) Sen är jag för övbrigt full nu... hehehe... gött!! Party åt folket!! wohooo

2009-01-31 @ 21:29:49
URL: http://tezzys.blogg.se/

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0