Nordanvinden

Jag är väl inte den enda som kommenterar att vintern är tillbaka idag men å andra sidan så älskar vi ju att snacka väder i det här landet. När jag slängde benen över sängkanten vid 07.30 (oj, vilken sovmorgon! snacka om att tvinga sig att ligga kvar) så var det fortfarande -2,9 ute. Brr. Oh well, lite baklsag är väl alltid att räkna med. Det har ju dessutom ryktats om snö i några dagar. Igår morse var ju backen lite vit, i morse var spåren inte lika tydliga. Lite krafs på bilen typ. Räcker gott och väl för mig!

Men, i alla fall, på tal om sovmorgon (eller snarare icke-sovmorgon) så har jag förvandlats till någon slags prinsessan på ärten nattetid. Vaken cirka sjuttielva gånger varje natt, hör när en katt tassar över golvet... Pliing, vaken! Förberedelse inför vad som komma skall med nattvak o.s.v.?

Lugna gatan fortsätter i Höjda fortsätter även idag lördag... Nu, Nyhetsmorgon (Roxette skall intervjuas, får ej missas!) och frukost.

Tudeluu!


Yes, iförd morgonrock och badtofflor har jag varit ute
och fotat snöbevis enkom för att kunna sätta in en bild här.
Inlägg med bilder är roligare, eller hur?

/ A

 


Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0