Friday I'm in love

Krister på radion.
Pensionärsfika, wienerbröd och kaffe.
Onepiece (i fräckt leopardmönster) på.
Ett oöppnat Aftonblad med tillhörande bilaga som väntar på att läsas.
Ikväll blir det fryspizza och tv-soffan.
Livet för en gräsänka en fredag eftermiddag/kväll.
Men på söndag är det åter till tvåsamheten igen. Hurra!

    
Pensionärsfika och....                       .... handskrivna brev. Fina grejer!

Fick ett brev i postlådan idag också. Det låg där bland alla de andra opersonliga fönsterkuverten som är utspottade ur en apparat med löpande band-principen. Ni vet ett sånt där hederligt gammalt brev med handskriven adress och handskrivet innehåll. Ända från Cork på Irland dessutom! En av mina systerdöttrar är där och provar sina vingar som au-pair sen i höstas. Inte utan att man blir lite avis. Förvisso har jag ju själv redan provat på det där, inte som au-pair men i alla fall kastat mig ut i ovissheten i ett annat land. Både som arbetskraft och backpacker. Lite svindlande när jag tänker tillbaka på det, det börjar bli ganska många år sedan och är ganska fjärran det liv jag lever nu med jobb, hus, hund... Hon gör rätt min systerdotter, för är det ett råd jag skulle vilja ge ungar idag så är det att ge sig av och prova vad man går för. Även om det handlar om att resa eller jobba utomlands, plugga på annan ort eller hoppa på ett jobb som innebär att ligga borta veckovis. DO IT! Man vet aldrig vad det kan leda till. För mig blev det en sväng bort för att sedan, full av intryck och erfarenheter, landa på hemorten igen och stadga mig.

Visdomsord från tant Hazel. :-)
Trevlig helg!

/ A


Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0