Bivack

Idag har jag och min inkontinenta bil (han läcker vatten golf-rackarn... kanske skulle prova Tena? Hö hö) varit till Örebro för PM-examination. Har skrivit en "uppsatsinledning" inför den riktiga uppsatsen, skönt att ha lite styrfart iaf. Har även läst, begrundat och opponerat på mina studiekamraters PM till idag vilket är en stor hjälp på vägen även i det egna skrivandet. Dessutom har vi en bra seminarieledare som ger bra och konstruktiv kritik. Heja AP! Skönt att slippa bli sågad vid fotknölarna. Hm, hela b-kursen i historien är hittills enligt mitt tycke superbra. Den är bra uppstrukturerad, klara riktlinjer, bra lärare... Det där med uppstrukteringen och klara riktlinjer är guld värt för en tidsoptimist som mig, hade det inte funnits så hade jag suttit 3 dagar innan och försökt skriva ihop en uppsats som jag vanligtvis gör. En process som genererar en hel del ångest och det är ju skönt att slippa.

Idag har jag även påbörjat att bygga en bivack (stavas det så?). Skotta, skotta, skotta! Ska fixa till en skön plats i lä på baksidan huset och sitta där och njuta av solen och dricka en köpp. Eller grilla en körv eller två. Projektet avslutas förhoppningsvis i morgon! Fasen va armstark man kommer vara av allt skottande, man kanske slipper smyga i vassen i år?

Nä.

Bättre än så här blir det inte. Ska ta och kocka ihop lite knäckebrot mit keso und salladskrydda. Det är ju ändå lill-lördag så då måste man väl lyxa till det! Kanske rentav blir en tallrik havregrynsgröt som ackompanjemang till det.

Tjing!

// A

Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0