Bedrövelse

Kom på idag att jag visst skulle söka VFU-plats mellan 24 och 27 januari. Glad i hågen över att jag kommit ihåg det loggar jag in på "luvan" (där man söker plats...) men döm om min förvåning! Inte en enda plats finnas att söka, suck. Blev att författa mail till VFU-människorna på Uni och fick svar nu, de hade rättat till det men jag kan bara söka med engelska som inriktning. Därav rubriken, BEDRÖVELSE. Hade ju suttit fint med lite praktik inom historian också, men icke, det får man inte när man bara läst 30 hp (d.v.s. en termin.) Så nu blir det till att harva engelska fem veckor till. Dessutom kommer jag säkert hamna på någon skola långt härifrån... Suck, nog för att det är bra att ha erfarenhet från olika kommuner, men det är otroligt drygt att pendla.

Jaja, det var dagens galla! Löser sig nog det här men just nu känns det blä.

Annars så, näsan i skolböckerna som vanligt. Läser Introduktion till specialpedagogik nu vilket är mycket intressant!

Men nu lutar det åt en liten promenad ner till Brunnsjön för att spana in banan som är plogad där... Man kanske till och med kan våga ta sig ett par varv på de nyligen förvärvade långfärdsgrillorna? Var där nere igår kväll ett tag så här kommer lite bilder...;


Hasselhöjdsskräcken var naturligtvis med och skruttade och hittade nya kompisar som klappade på honom. :)


Å det grillades korv, såklart. H var mycket stolt över sin luffarkamin av konvektortyp, eller hur det nu var...


Det plogades....


... med trakatator, av märket David Brun, inhyrd från stora staden Grythyttan.


Här är en som inte går ut i onödan när det är snö eller regn... Bättre att ligga inne, nerbäddad.

Nä, tack för mig, hej!

// A

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Ni har så mysigt! Du jag har oxå en blogg nu, hehe trodde jag aldrig om mig själv) marysol.blogg.se

2009-01-28 @ 00:03:14

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0