Årskrönika 2008, del I

Ja, jag ska väl inte vara sämre än alla andra och knåpa ihop en liten årskrönika över 2008 så här i början av 2009...
Varsågoda!

Januari
I januari avslutades Engelska B ( typ i alla fall, hade väl nån liten omtenta kvar...). 21 januari brakade Historia A igång med 2000 (okej, okej, kanske inte 2000, men väldigt många!) sidor att läsa varje vecka... Hann också jobba lite och dra till Örebro för att umgås med en massa godingar från gymnasiet, först relaxen på Gustavsvik och sen ut och käka. I övrigt hanns det antagligen med en massa promenader och skogsskruttande.



Februari
Vad kan man säga om februari då? Första helgen drog vi till Sthlm med H:s firma och gick på Hamburger Börs och käkade, såg på R.E.A. och bodde på hotell. Skolan rullade på och andra helgen i februari gick Svenska Rallyt av stapeln. H var, som vanligt, ute alla dagar och jag och Gonzo följde med på söndagen och grillade korv och frös. :) I övrigt bestod februari mest av att plöja historieböcker men vi hann i alla fall fira Alla Hjärtans Dag på Maria Langs krog i Nora innan första tentan gick av stapeln den 25 februari.


Svenska Rallyt med körvgrillning.


Trots en snöfattig vinter i övrigt fanns det dagar då det kom desto mer!

Mars
Mars månad inleddes med tacokväll på Hammarns Vägkrog tillsammans med goda vänner. Mars var en rätt tråkig månad om jag minns rätt. Dåligt med pengar, dåligt med jobb, mycket skola. Enda ljuspunkten var Kent Conventum Arena i Örebro tillsammans med Frisörskan och Suss. Grymt!


Pimplade på Brunnsjön 15 mars...


20 mars; Promenad på Oset i Örebro. Jag, H, Gonzo, L.E.W., Mr. L och crazy man James.


21 mars; På Kent-konsert!


Mr. L och gammelgubben Alih jagar efter storgäddan! :)


Pimpling och korvgrillning vid Brunnsjön var tydligen ett av våra största intressen i mars 2008. Dåligt med pengar kanske, fiska middag? :) På bilden; L.E.W., Alih, James och H.

April
Tittar jag på april månad i min kalender från 2008 finner jag inte mycket annat än skola ( seminarier, PM, nån liten omtenta...) och nån enstaka dag med jobb. Slutet av april blev inte mer upplyftande då en närstående gick bort. En ljuspunkt fanns dock i april, jag och Lullan drog till Falun och rockade loss hos Fröken H som firade 25! Kul, kul! April var även den månad då jag ju drog igång denna fantastiska blogg! :)


I april var Gonzan fullt upptagen att jaga ekorrar... Synd för han bara att han inte kan klättra i träd. Tur för ekorrarna. :)


11 april var jag och lilla Fröken N ute på promenad med Gonzo och avslutade det hela med att plocka krokus!


19 april tog vi en tur till Murstensdalen med gänget från Hammarn. Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen! Ööh? Eller nåt.


25-årsgalej hos Fröken H ( i mitten) tillsammans med Lullan (t.h.).

Maj
Sköna maj, vår i luften! Äntligen lite varmare ute, man vill slita ut grillen ur förrådet och slänga på en köttbit! Ah! Sista rycket i skolan tar sin början med tentor och PM som ska skrivas. Hinner även ha en liten avslutning med gänget från historian och maj avslutas med klassfest på Hellefors Herrgård, tio år sen jag gick ut nian.


12 maj, promenad på Björskogsnäs.


Tudan å Raggisen...


17 maj snöade det, hade väl precis lyckats släpa ut utemöblerna antar jag...


Klassfest på Hellefors Herrgård 26 maj.

Juni
5 juni var det dags för PM-ventilering, allt gick väl och äntligen kunde man ta sommarlov! Eller i alla fall ledigt från skolan för sommar = jobb i alla fall ett tag till. Andra helgen i juni åkte vi dock på en liten minisemester till Norrtälje för att fira M som fyllde 30. Det firades med folkrace, middag och dans! MYCKET trevligt. Resten av juni blev lugn, vi firade midsommar tillsammans med L.E.W. och Mr. L och jag började jobba så smått.


Var ju värmebölja i slutet av maj och första dagarna i juni. Blev första doppet för... Gonzo! :)


Grillsäsongen i full gång, Vita med matte samt T & E kom på besök och grillade.


Var och badade med Vita, Gonzo och frisörskan... På bilden; Vita.


Tog en tur till Kindla naturreservat tillsammans med James, L.E.W. och Mr.L.


Var på 30-årskalas strax utanför Norrtälje och körde folkrace...


Firade midsommar...

Sådärja, det var 6 månader, de andra 6 kommer inom kort! HÅLL UT! :)

// A

Kommentarer
Postat av: Lina & James

Cool årskrönika men jag vill ha del 2 nu!!! Hurry, hurry, hurry. ;)

2009-01-04 @ 21:38:00
URL: http://www.jaysblue.blogspot.com

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0