Raggmunken!

Här i Höjda bor det två kattskrällen vid namn Tudan och Raggmunken. Tudan är världens bästa råttjägare, galen i ost och försvinner några veckor på sommaren för att se världen (eller vad det nu är hon gör). Raggmunken (a.k.a. Raggisen) är en riktig hemmagris, ligger helst och jäser nånstans på rygg och vägrar i princip att sätta tassen utanför dörren nu på vintern.
Trevliga, härliga och allt det där.

MEN!

Igår kväll hade Raggisen ett pris på sitt huvud. Lämnade mitt halvfyllda vattenglas på soffbordet bredvid min bärbara dator och gick ut för att hämta ved. Väl inne igen möttes jag av ett omkullvält vattenglas och en blöt dator.
FÖRBANNELSE!
Kattskrället har nån konstig böjelse att alltid dricka ur vattenglas om hon råkar hitta ett obevakat, hon välter också gärna omkull dem och orsakar massa svordomar. Speciellt när det är en dator som får sätta livet till. Vattenglas på nattduksbordet kan man glömma (har fått skura ett antal gånger) och glömmer man hälla ur överblivet vatten ur vattenkokaren är det garanterat en mindre insjö på köksbänken nästa gång man glider in i köket. Trodde igår att slutet var nära för min kära dator, men efter en natt på tork så har den hostat igång igen. Pust.



Jaja. Underbart väder idag igen, har ingen som helst lust att plugga, bara lufsa runt i skogen och kanske grilla en korv eller två. Vi får väl se vad det blir. JUST NU blir det dock äggröra, bacon, macka och kaffe; mumma!

Fridens liljor!

// A


Kommentarer
Postat av: Lena

Känner igen det där med besvärliga katter...själv håller jag på att strypa min varje morgon när hon väcker oss tre timmar innan det är dags att gå upp bara för att hon sovit klart och tycker det är dax att busa...grrr...hoppas allt ä bra me dig gummsen!

2009-02-15 @ 20:48:48

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0