På med skoluniformen

Orkanen Gustav? I USA. Vem döper alla orkaner? För det är väl inte ett typiskt amerikanskt namn? Eller har jag bara ett riktigt blonde moment?

Men, i alla fall, helgen gick lika fort som vanligt. Jobb lördag dag, lite seriös shopping på Billige Niklas ( han är bra han, ha ha ha!) på eftermiddagen och kräftskiva på kvällen. En mycket trevlig tillställning i en jordkällare i Grythyttan!
Söndag blev, som jag redan förutspått, vilodag med kebabtallrik och godis. Visserligen blev jag tvungen att cykla till Grythyttan för att hämta vår enda just nu fungerande bil också, men det var mestadels nerförslut så jag vet inte om det räknas som motion?

Idag börjar skolan för terminen, har föreläsning mellan 13 och 16. Ska bli spännande och se om man lyckas sitta still så länge, brukar krypa i kroppen efter nån timme... Får hoppas att själva föreläsningen är intressant så jag slipper bli rastlös. Ska läsa Engelska för lärare denna termin ( för den som missat det) vilket innebär praktik halva terminen. Vart vet jag inte, har inte fått söka plats än men det skulle ju underlätta en hel del om det var i närheten, inte Örebro fem dagar i veckan. Sen har jag ju sökt praktikplats i England också, får la se om man hamnar där i tre veckor. Men då blir det inget pendlande, haha! Vad rolig jag är. :)

Nä, nu ska jag ta en promenad med stora svarta grisen ( läs: Gonzo) innan jag far iväg till Örebro. Ska antagligen in på Örebro Bilskrot för att hitta en servopump ( tror jag det heter?) till min bil som bestämde sig för att gå sönder utanför systemet i fredags. Hm.

Tjo!

// A


Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0