Strandsatt

Var till skolan igår och hade seminarie om läs- och hörförståelse, so far so good. Allt gick finemang, hade brutal tur och fick tag i sista exet av en bok vi ska läsa till måndag. Jag liksom många andra i klassen hade självklart inte haft framförhållning och fixat boken i förväg så då brukar hoppet stå till Akademibokhandeln på Campus. Inte mycket att lita på, för böckerna är nästan alltid slut... Men, som sagt, igår hade jag tur. Glad i hågen placerade jag min bak i bilen svängde in på Hemköp, handlade lite potäter, några liter mjölk och lite andra förnödenheter. Strax efter Kvinnersta tog dock min tur slut på ett abrupt sätt. Slänger ett öga på instrumentpanelen och ser templampan blinka ilsket rött och tempen i bott. Bara slå av och svänga in på första bästa ställe och ringa efter hjälp. Får väl se det från den ljusa sidan, hann ju iaf plugga lite under tiden jag väntade på bogseringshjälp...

Men, i alla fall...
... nu sitter jag här, strandsatt.

Inte för att jag inte har saker att göra ( som vanligt: PLUGGA), men det suger att inte kunna ta sig nånstans. Cykel finns förvisso, men, nä.... Får hålla mig tills min prins (!!!!) kommer hem vid halv fem och räddar mig.

Nähä, lite frukost kanske, magen kurrar.

// A


Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0