Nattliga äventyr

I vanlig ordning är det sista vi gör på kvällen att släppa ut vovven på en kissväng. Igår kväll var han borta längre än vanligt, lite mysko med tanke på att han brukar springa till närmsta träd, pinka, och sen tillbaka till trappen och skälla att han vill in.
03.24 fick vi dock svar på vad han haft för sig. En spya modell större till största delen bestående av älginkråm på hallgolvet. Var mycket nära att det blev varsin spya från både mig och H där på golvet också. Verkligen trevlig sed det där att ta ur älgen i skogen, kalasmat för Gonzo. Inte första gången det hänt heller... Bara att torka och försöka att inte insupa stanken. Var inte helt lätt att somna om sen heller, såg eländet framför mig varje gång jag blundade.

Men... i alla fall...

Träffade Fialainen som bor i Gbg igår, hon var hemma på visit för att hälsa på familj och co. Inte ofta man ses, men kul är det! Hann med långpromenad i Hyttan också och en romantisk middag på pizzeria Espana i Hfs också. Inte illa. Och, just det, en sväng till J också för lite taling. Kvällen blev mycket lugn, såg på (hör och häpna) Dansbandskampen, inte mitt förstaval kanske men eftersom jag bor tillsammans med en liten dansbandsnörd ( ja, tro det eller ej) så fanns inte så mycket att välja på...

Idag blir det jobb, 15.30-22, men innan blir det långpromenad ( ovanligt! :)) och käk i Strömsdal. Gött. Hade ställt in mig på att träna ikväll men det fick ändras eftersom det blev jobb istället...

Jaja, nog om detta.

Ha're gött!

// A

Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0