Dagen efter

Hallå hallå! Först och främst vill jag bara understryka hur väl min lilla väderprognos inför midsommarhelgen stämde in! Börjar guppa segelbåtar här ute på tomten snart. Tråkigt självklart, men också ganska typiskt svensk midsommar. Är ju tur att det är dåligt väder så att man har nåt att prata om och klaga på. :)

Anyway... Gårdagen förflöt i ganska skönt tempo utan allt för mycket uppstyrt... Bara äta och ha det gött. Började dagen med att städa (vilket man ju helst varit utan...), sen ner till Hyttan för att käka midsommarmat hos mor och far där även bror, svägerska, brorsbarn samt svärfar närvarade (ja och så kära H förstås...). Efter detta en sväng till ICA för att handla förnödenheter inför kvällens middag tillsammans med L&L. Lyckades skära av mig halva fingret (eller i alla fall en halv fingertopp eller så...) när jag skulle börja kocka så H fick rycka in som huvudkock. Jag agerade dock kökschef genom att sitta på soffan med stort bandage och se till att han gjorde rätt... :) Lyckades, trots en skadad i köksteamet, få till både grillspett, sallad, vitlöksbröd och potatisgratäng! Vitlöksoset låg tungt över Höjda. Efterrätt blev glass, maränger, bananers, kolasås och daimkulor. Inte så dumt! En väldigt trevlig kväll med intressanta diskussioner, tror klockan var halv två(?) när vi avslutade midsommarfirandet! Lite bilder från gårdagkvällen finns här, var tyvärr inte speciellt flitig med kameran själv igår kväll, tur att någon annan var det! :)

Lite bilder från midsommarlunchen i Hyttan (om det är nån som inte vill vara med på bild så skriv en kommentar så tar jag bort bilden!);
   
 

Som sagt så var det skönt att vara hemma igår kväll och inte fara iväg nånstans och vara apstressad, kunna ha med vovven o.s.v... Idag blir det nog mest ingenting, kanske en liten pizza ikväll.... Standardmat på helgen! Läsa lite Är det någon där? av Marian Keyes och kanske kramas lite.

Ha're gött så länge!

// A

Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0