Resumé

Nu var det ett tag sen man publicerade nåt här. Anledningen är att jag varken haft tid, lust eller ork för att jag antingen jobbat, varit ute och roat mig eller helt enkelt försökt njuta av värmeböljan. Har hänt en del sen sist så i detta inlägg blir det lite smått och gott....

I lördags var det galej och Diggiloo i Herrgårdsparken i Hällefors som gällde. Började festligheterna med grillning hos svärfar och slutade den med hemgång vid tolv halv ett på natten ( "vissa" :) gav upp tidigare och begav sig hemåt efter att Diggilooandet var slut...). Lite bilder;


Uppvärmning inför kvällen; köttet på grillen, förfriskning i handen.

 
Publikhavet. Molly Zandén på scen (om jag inte minns/ser fel)... Hade väl inte parkettplats precis, men å andra sidan fick vi skugga istället för att sitta mitt i solgasset.


Thomas Pettersson...

Söndagen ägnades åt vila och pizza. I alla fall fram till klockan tre då det var dags att pallra sig iväg till jobbet... Jobbet gick väl inte helt smärtfritt, hade blivit biten i båda vristerna av nån mysko insekt och efter x antal steg i korridorerna på jobbet hade vristerna svällt upp och gjorde brutalt ont. Sista timmen haltade jag runt och längtade efter att åka hem... Blev piller mot smärtan och att stoppa fötterna i iskallt vatten efter hemkomsten, ljuvligt. Den obarmhärtiga smärtan släppte som tur var en aning efter ett tag och vid 23-tiden åkte vi helt spontant in till Karlskoga och åt hamburgare på Max... Helt normalt.

I måndags blev det strandliv på Lilla Hawaii i norra delen av Hällefors kommun. Var där med L&L och galningen James. Låg och stekte fläsket i några timmar, badade lite, åt snask... Trevlig strand, mindre trevlig botten, dy och nästintill bottenlöst... men vi kanske bara hade otur och hamnade vid fel ställe på stranden. Finns en sandbank som går tvärs över sjön där också, så att man kan knalla över till andra sidan, provade inte på det själv men H & L  samt James och Gonzan skruttade över.


Beachbabe plåtad vid Lilla Hawaii. :)


Mallorca? Hehe... Nä...

Lyckades bestämma en liten weekendresa som blir av under augusti i måndags också... Ska bli gött, gött att åka iväg! Måndagen avslutades med nattjobb och fortsatta svårigheter att gå på grund av de förbannade insektsbetten så det blev en tur upp till VC på tisdag morgon ( vilket inte ledde till någonting, bara att uthärda smärtan och hoppas på att det blir bättre) och därmed inte speciellt mycket sömn efter nattpasset... Jaja. Resten av tisdagen spenderades i trädgården rensandes ogräs... Jättekul.

Idag har jag rensat ännu mer ogräs, klättrat i vårt äppelträd och vinkat av H som åkt till Finland för att se på VM-rally. Fick samtal från honom nyss, från en mycket högljudd Finlandsfärja. :) Hoppas jag får fina presenter när han kommer hem... *blink*. Har även jobbat kväll och nu är jag TRÖTT, ska bli skönt att luta ikull sig efter det här maratoninlägget... :) Har iaf inget ont i vristerna och betten längre.


Raggisen bara latar sig hela tiden...

I morgon blir det mer jobb, första natten av tre...

GOD NATT!

// A


Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0