Vardag

Återigen har man alltså kastats tillbaka till vardagen. Allt känns tråkigt, tråkigt, tråkigt nu. Det kallt, det är blött, det är mörkt, det liknar f*n rent ut sagt. Inte bästa förutsättningarna för att man ska kunna vara på topp. Har dessutom fått en förskräcklig rethosta som inte vill ge med sig, höll på att kvävas av en rad hostattacker som jag försökte tysta ner när jag hade prov med en av mina grupper i skolan. Det gick sådär, trodde jag skulle tuppa av där ett tag men det redde upp sig till slut. Det är fortfarande kul på praktiken i alla fall, tiden rusar iväg, bara 2 veckor kvar nu ( och en i januari, men den räknar jag knappt...). En annan kul sak är att vi (jag och H) ska på en föreläsning med Tina Thörner i Hällefors i morgon, kan bli intressant!

Just det, var ju i Götet i helgen. Förutom att det regnade i stort sett hela tiden vi var på Liseberg ( och därmed infann sig inget riktig julstämning) var det en mycket trevlig vistelse. Lisebergs julmarknad är en sån där grej man ska släpa med sig sina barn på, förutsatt att det är minusgrader, blir så mycket trevligare då. På kvällen käkade vi på Bryggeriet på Avenyn och kvällen avslutades på Jeffrey's, en pub i Majorna där min käre vän och kollega Tirrs pojkvän (som självklart också är min vän!) firade födelsedag. Hann träffa Fia, gammal vapendragare, en sväng också efter att hon och hubbyn varit på bio. Somnade vid halv nio igår kväll, helt slut som artist. Kan för övrigt nämna att hotellet vi bodde på, Apple, inte var någon höjdare. Ett rätt så sunkigt motell vid Munkebäcksmotet med läckande tak, mindre bra elförsörjning samt opålitligt duschvatten (ena stunden isklallt, andra stunden skållhett). Jaja, smällar man får ta.
Här kommer lite Gbg-bilder;


Liseberg, de va' la' gött!!


Kanske nåt för äppelträdet här hemma?


Julgran sprejad med fusksnö, enda snön vi skymtade på hela resan.


X-mas lights.


Rallynördarna skulle självklart tävla i Sega-rally i Spelhuset på Liseberg. Försökte mig på ett par omgångar jag med men levde tyvärr inte riktigt upp till den mästerskapstitel som jag norpade på Tivoli i Köpenhamn i somras.


Blev liiiite mer stämningsfullt när mörkret föll...

Nu ska jag laga paj a' la fröken H!

Tack för mig hej!

// A

Kommentarer
Postat av: Tirr

Lys upp hela flygfältet vettja!

2008-12-02 @ 20:53:30
Postat av: Karin

Hur var föreläsningen med Tina!? Missade den, trots stränga påminnelser från dem jag beordrat påminna mig..Jag är hopplös..;)

2008-12-14 @ 15:54:26
URL: http://perssonskans.blogg.se/

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0