Skogsmulle

Nu kanske alla ( 13 personer! ) som läser denna blogg dagligen undrar om jag blivit totalt fixerad vid friluftsliv, typ svampplockning och sånt. Och till alla er som undrar, ja det har jag! För nu har jag förbluffat mig själv och varit ute och plockat lingon. Trodde väl aldrig att det skulle ske, spenderade nämligen en stor del av min barndom runtkutandes i skogen när mor och far plockade lingon och blåbär och det borde väl räckt för en hel livstid. Det var på den tiden man kunde tjäna ihop lite extra stålars på att plocka bär och sedan sälja dem. Men det är kanske också det som gör att man tycker det är kul nu, att man gjort det sen barnsben. Nu när man bor mitt i skogen vore det väl dessutom synd och skam att inte göra det??

Men, i alla fall, lingon blev det idag, ENORMA mängder. Eller kanske inte, fann tyvärr inte speciellt mycket rött guld och dessutom började det spöregna till råga på allt. Kände mig riktigt chic, naturnära, ekologisk, you name it, när jag begav mig ut på lingonjakt med palestinasjal runt halsen, gummistövlar och en fin papperspåse i handen. Plocka lingon i papperspåse + spöregn är dock en ekvation som inte riktigt går ihop. Dessutom hade jag glasögon på mig som regnade igen så jag nästintill gick vilse eftersom jag var tvungen att gå och stirra i backen för att överhuvudtaget se vart jag satte fötterna.

Resultatet av min lilla utflykt idag kan beskådas nedan:


Ojojoj, imponerande!!!

Nu ska jag läsa ut Brunstkalendern av Emma Hamberg ( mycket bra bok! ) innan jag ska iväg till jobbet.

Hoj!

// A

Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0