Insomnia

Fan, det är en sån där natt i natt. Eller, natt o natt, snarare kväll. Klockan är för tillfället 22:44 och jag har legat och vridit mig i sängen i drygt en och en halv timme utan att kunna somna. Tänkte vara ett föredöme för en gångs skull och gå till sängs tidigt för att kunna studsa (!!!) upp ur sängen i morgon med rosor på kind och solsken i blick för att få nåt vettigt gjort. Istället sitter jag här, oförskämt pigg och alert för att vara en söndag kväll. Sängsällskapet somnade när huvudet landade på kudden och hunden ligger och snarkar och släpper smygfisar vars arom skulle kunna väcka Elvis ur hans grav. Ett stycke raggig katt har parkerat bredvid mig i sängen och sover även den, utsträckt i sin fulla längd, på rygg med tassarna i vädret.

Min skalle verkar ha bestämt sig för att ta itu med diverse funderingar just denna kväll, diverse funderingar som inte alls passar sig just nu, jag vill ju sova. Vad är meningen med livet? Vad ska jag äta i morgon? Vem är du, vem är jag? Levande charader. Hm, kanske ska köpa ny soffa? Och en säng kanske? Är jag galen? Dags att börja tänka på beach 2008? Nä, det är redan kört. När är det lön? Jag är nog lite hungrig, eller? Allt detta och ytterligare 42 miljoner andra saker tävlar om uppmärksamhet innanför pannfläsket just i denna stund, inte konstigt man är vaken, är ju fullt sysselsatt! Kanske beror på allt socker jag svullat idag? Jäkla fika. Varm mjölk, funkar det? Springa fyra varv runt huset? Nä, inte i morgonrock och tofflor. Inte ett endaste dugg trött i ögat.


Skit också.


Nu är klockan 23:02, säkert 23:12 innan jag lyckats posta detta inlägg. Dags för ett nytt försök till sömn efter det? Mmm, tror det.

// A


Kommentarer

Tyck till!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0